Írásbeli válasz igénylő kérdés
Dr. Kövér László úrnak
az Országgyűlés elnökének
Helyben
Tisztelt Elnök Úr!
Magyarország Alaptörvénye 7. cikk (2) bekezdése, az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXYI. törvény 42. § (8) bekezdése és az egyes házszabályi rendelkezésekről szóló 46/1994. (IX.30.) OGYhatározat 91. § (1) bekezdése alapján „Milyen lépéseket tett az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az ELTE XII. kerületi gyakorlóiskolájának megmentése érdekében” címmel írásbeli választ igénylő kérdést kívánok benyújtani Balog Zoltán emberi erőforrások miniszteréhez.
Kép forrása: www.i-press.hu
Tisztelt Miniszter Úr!
Mindenki egyetért abban, hogy a magyar közoktatás kiemelkedő szereplői az eötvösi alapokra épülő gyakorlóiskolák. A hagyományosan kiváló eredményekkel működő intézmények nem csak az átlagon felüli minőségi képzéseikkel, hanem sok esetben felzárkóztató, tehetséggondozó és innovatív tevékenységükkel is kitűnnek. Ezek az iskolák nemcsak a diákok, hanem a leendő magyar pedagógusok színvonalas képzése okán is rendkívül fontos feladatot látnak el. Sajátos szegmensét jelentik egyszerre a köznevelés és a felsőoktatás rendszerének.
Ugyanakkor a minőségi pedagógusképzés biztosítása miatt a gyakorlóiskolák fenntartása többletforrásokat igényel. Az ELTE Kiss János altábornagy utcai Gyakorló Iskolája az egyetem nehéz anyagi helyzete miatt került veszélybe, és azóta sajnos kiderült, hogy a középiskola i részleget jelenlegi formájában nem lehet tovább működtetni, azt be fogják zárni. Az iskola osztályai és pedagógusait különböző más oktatási intézmények veszik át.
Nyilvánvalónak tartjuk, és ebben is egyetértünk, hogy a változás legyen bármennyire is zökkenőmentes, mindenféleképpen kellemetlenségekkel, fennakadásokkal, nehézségekkel fog járni a diákok, tanárok és szülők számára is. Bármilyen változás egy-egy osztályközösség életében negatív hatásokkal jár, bármennyire is próbálják ezeket tompítani.
Kép forrása: www.index.hu
Az ELTE XII. kerületi gyakorlóiskolájának kialakult helyzete kapcsán a következő kérdésekre várom a Miniszter Úr tájékoztatását:
- Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ milyen megoldási lehetőségeket vizsgált a jelenlegi intézményi keretek megtartása, az iskolaváltás elkerülése érdekében?
- Az EMMI és a KLIK által megvizsgált lehetőségek miért nem valósulhattak meg?
- Hogyan és milyen formában kereste az EMMI és a KLIK a kapcsolatot az iskolát fenntartó ELTE-vel? Miért akadtak el a tárgyalások, egyáltalán került-e sor ilyen tárgyalásokra az intézmény megmentése érdekében?
- Miért nem volt arra lehetőség, hogy a KLIK jelenlegi formájában átvegye a középiskolai rész fenntartását és működtetését?
- Miért nem volt arra lehetőség, hogy a gyakorlóiskola az egyik közeli, kerületi oktatási intézmény kihelyezett részlegeként működhessen tovább?
- Az EMMI és a KLIK számít-e további gyakorlóiskolákra vonatkozó változásokra, esetleges bezárásra, átszervezésre?
Pontos válaszait előre is köszönöm!
Budapest, 2013. március 28.
Osztolykán Ágnes
országgyűlési képviselő
(LMP)