Ragadj tollat!

Ha kérdésed van, írj nekünk bátran, hogy segíteni tudjunk. Címünk: irasbeli.kerdes@gmail.com

A változás csak rajtad múlik!

Ifjúság 2004-2008.jpg

Kérdések és válaszok

kérdés.jpgválasz.jpg

Schiffer András

schiffer_andras_0.jpg

Szél Bernadett

sz.png

Vágó Gábor

vagogabor.jpg

Lengyel Szilvia

lengyel-szilvia-lmp(1).jpg

Osztolykán Ágnes

385158_239786349410006_324345799_n.jpg

Mile Lajos

923153_637242602966297_963529032_n.jpg

Ertsey Katalin

1956984_1c675a25cd8e487e7718160498d1c1d4_wm.jpg

EMMI: "a nemzeti köznevelésről szóló törvényből nem következik pedagógus elbocsátás."

2013.05.27. 10:07 Írásbeli Kérdés Blog

Tisztelt Képviselő Asszony!

Az Ön által feltett "Lesznek-e pedagógus elbocsátások?" című írásbeli kérdéssel kapcsolatban miniszter úr nevében és megbízásból az alábbi tájékoztatást adom.

Kép forrása: www.erdelyma.hu

Felhívom figyelmét, hogy a kormány véleménye változatlan, a nemzeti köznevelésről szóló törvényből nem következik pedagógus elbocsátás. A köznevelési törvény arról rendelkezik, hogy az új pedagógus előmeneteli rendszerrel párhuzamosan, új munkaidő számítás lép hatályba. A Kormány pedagógus létszámleépítést tehát nem tervezett és a jövőben sem tervez.

Ez azonban természetesen nem jelenti azt, hogy elbocsátásra - és új pedagógus felvételére - ne kerülhetne sor. Azokban a köznevelési intézményekben, ahol a gyermeklétszám csökkenése indokolttá teszi, elképzelhető pedagógus álláshelyek megszűnése, ahogyan új álláshelyek létesítése is lehetséges ott, ahol erre szükség van.

Az állami fenntartás rendszere olyan munkaerő-gazdálkodást tesz lehetővé, amely túlnyúlik az egyes intézmények keretein. Nem helyi intézményi „szigetekben”, hanem legalább tankerületi szinten gondolkozunk és tervezünk. A gyermeklétszám csökkenése miatt eddig is volt példa intézmény-összevonásokra, átszervezésekre, megszűnésekre, de senki sem törődött ezek tágabb összefüggéseivel. Hiszen, míg egyes területeken fenntarthatatlan intézmények működnek, máshol nincs elegendő munkaerő. A Kormány célja ezen egyenlőtlenségek kiegyenlítése.

Nehéz eldönteni, hogy egészen pontosan hány pedagógusra van szükség. Sokan felmérésekre és nemzetközi példákra hivatkozva azt állítják, hogy Magyarországon már jelenleg is túl sok pedagógus dolgozik, míg más felmérések szerint a magyar pedagógusok túlterheltek. Olyan humánerőforrás-gazdálkodást kell kialakítani az állami fenntartásban, amely egyenletes munkaterhelést biztosít a pedagógusok számára, ugyanakkor a köznevelés hatékony működéséhez is hozzájárul.

Tájékoztatom továbbá, hogy Magyarországon az egy pedagógusra jutó diákok száma alacsonyabb az Európai Uniós átlagnál. A 2007-ben nyilvánosságra hozott McKinsey-jelentés azt vizsgálta, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében.

Egyértelműen arra a következtetésre jutott, hogy az osztálylétszámnál sokkal jelentősebben befolyásolja a diákok teljesítményét a pedagógus személye. Oktatáspolitikánkban kiemelt helyet foglal el a pedagóguspolitika, amely — a fenti nyilvánvaló összefüggések okán — éppen a tanári minőség javulását célozza.

Budapest, 2013. május 24.

Üdvözlettel:

Doncsev András
(Emberi Erőforrások Minisztériuma)

A bejegyzés trackback címe:

https://irasbelikerdes.blog.hu/api/trackback/id/tr525319876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.